lördag 7 april 2012

Bara sådär

Lagt av med min allergimedicin. Med sprayen som läkaren envisats med att jag behöver för mina luftrör. Och vet ni. Först var det ingen skillnad. INGEN SKILLNAD. Det är som jag egentligen vetat, de där sprayerna och medicinerna är inte för mig. Det är inte det jag behöver. Någon annan gör säkert det. Men inte jag. Känt att jag inte mår bra alls av medicinen, trots att den inte ska ge någon som helst bieffekt. Sprayen får mig illamående. Sedan jag började yoga har känsligheten och framför allt lyhördheten i min kropp bara ökat. Först tyckte jag det var lite småjobbigt. Sedan har jag vant mig. Och nu, nu är det en rak och tydlig kommunikation mellan mig och min kropp. Eller hur jag nu ska uttrycka det. I mig. Ja, ni vet! Och så har rädslan ändå styrt, tänk om jag blir jättesjuk om jag INTE tar medicinen. Men för två veckor sedan kände jag en morgon, nej, det här ska jag inte hålla på med. Några dagar gick, inget hände. Nu mår jag mycket bättre än när jag tog medicinen. Ja, det är fullt med pollen utanför. Ja, det är vår. Ja, många på jobbet hostar. Ja, jag provar mig fram. Bara sådär. Må gott i påsken vänner!

2 kommentarer:

  1. Mycket intressant! Jag tror att när man mediterar mycket, yogar eller gör annat som höjer energi- och vibrationsnivån så får man ett helt annat förhållande till mediciner och alla kemikalier. Organismen blir känsligare. Och det är ju så förfärligt mycket biprodukter i mediciner, för att inte tala om alla biverkningar de ger. Min gamla mamma åt en stor mängd mediciner för hjärta, blodtryck och en massa olika krämpor, och när hon en dag bestämde sig för att det var dags att dö slutade hon att ta alla mediciner. "Nu kommer det att gå fort, vet du", sa hon. "Jag är borta inom ett par dagar." Tji fick hon, det var många år sedan hon mådde så bra som när hon slutade ta sina mediciner...
    Bra att du lyssnar på din kropp istället för läkarna!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Tack! Lite läskigt är det men samtidigt befriande. Kram

    SvaraRadera